Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Tayland phuket turu 1. Gün

Istanbul’dan saat 13:25 te bindiğimiz Singapore havayollarina ait ucagimiz ile İstanbul saati ile 11:35 de Singapore a inmiş bulunuyoruz.
(Singapore saatine göre 06:25 )
Uçakta ki ikramlar ve personel de bir sıkıntı yoktu fakat şehirler arası bir uçuş gibiydi koltuklari yatiramadan kazik gibi geldik diye biliriz.
Singapore havaalanı sanırım dünyanın en büyük Havalimanı. Icerisinde tramvay hatti var. Evet oha dediginizi duyar gibiyim. Yiyecek ve ikramlarin çoğunluğu Turkish Doco firmasının olduğu aşikardi. Yoksa elin Singapore Kaymaklı revani tatlisini nereden bilecek. Singapore phuket aktarmasi gerçekleşti valizler otomatik aktarılıyor.
Yiyecekleri tadi o kadar da iyi değil ve çay ikram ederlerse içmeyin derim. Iyk
Phukete yerel saati 08:50 Türkiye saati ile 03:50 de indik ve hava alanindan 14 kişilik minibüsler ile otelimize doğru yol alıyoruz. Kişi başı fiyat 180 baht. 100 baht 7.40 TL.
Şehirde ağır bir koku hakim ama alısiyorsunu. Yemek konusu biraz sıkıntıli.
Tabi kontinyu… saat şuan da 02:58

2. Gün
Hiç uyuyamadigim gecenin sabahinda saat 07:30 da dalış için bizi almaya gelen aracimiza binip ortalama 30 dakikalik bir yolculuk sonrasi dalış teknemize ulaştık. Hint Okyanusunda 100 lerce adalari izleyerek yapmış olduğumuz ortalama 2:30 saat suren yolculuğumuzun ardından ilk dalış noktamız olan King cruise vreck ulasmis bulunuyoruz. Okyanus olmasi bakımından büyük bir balık aradı gözlerim ama yook. Diğer dalış noktalarini göremedim bile kaptan odasında uyudum yalan yok… Hint okyanusundasin boru değil beşik gibi sallandik ama ne sallanma… fiiuuyyv.
Diğer noktalar Shark point ve Koh doc mai idi… Budur

3. Gün
Herhangi bir aktivitemizin olmadiği bugün saat 11:00 gibi kalkıp tamamini Türkiye den getirdiğimiz kahvaltimizi hazirlayip afiyet ile yedik. Bu detay çok önemli sabah kahvaltıda tavuk corbasi suyu ve puf ekmek arasi tuna balığı yiyenlere rastladım ki bu kötü bile sayilmaz. Tavuk çorbası suyu güç veriyormuş…
Patong sahilde yerimizi aldik şemsiye ve 3 mindere 300 baht verdik deniz hiç tereddüt etmeden girilecek kadar sıcakti. Ee boş durmak olmaz parasaling için pazarlıklar başladı yetiskinler için1500 baht çocuklar için 1300 baht 15 dk fiyati ama 1000 baht’a anlaştık. Otele dönüş duj ve sonrasinda meshur medical thai masaji yaptirdik iyiydi herhalde masaj kültürüm olmadığı için yoruma açık. Akşam yemeğinde tam bir
Thai mutfağına sahip bir restoran a gittik kalamar istakoz ve karides sipariş ettik. Beni bilen bilir yemek konusunda problemli biriyimdir. Belki başka bir ülkede beğenebilirim ama hic birini sevemedim. Tayland in biricigi süper kişilik Müslüm kardeşimizin yerine gittim ve burada Turkish kebap adi altinda satilan ama aslında bildiğimiz tavuk döner yedim. Evet ” sen oralara git ve yediğin yemeğe bak” dediginizi duyar gibiyim kim lan onlar çıksın çabuk ortaya ve diyorum ki buyur gel de sen ye gorelim. Akşam yemeğinden sonra dünya genelinde klasik olan patong Hard rock cafeye gittik… seslendirme ler fena degil enstrüman lar tamam. Ama repartuar sıfır. Şarkı isimlerine girmeyeceğim ama adamlar Manowar i bilmiyor lar. Manowar i bilmiyorsan ne isin var orada aa kakalak. Cok sinirlendim Tabi kontinyu… Sevgin Kayacikli düzgün magnet var ama 35 TL almadim haberin olsun.

4. Gün
Oncelikle ortalama 15 saat süren ( istanbul Singapore -> phuket ve otel )yolculuğundan sonra hala uyku düzenini oturtabilmiş değilim. Dün gece saat 03: 58 i ve sabah kalktığım 05:50 yi hatırlıyorum. Fil safari için tur aracimiza biniyor ve yolculuğumuza başlıyoruz. Ilk durağımız mağara içerisinde ki bir tapınak. Bu tapınak ta maymunlar serbest bir şekilde dolaşiyor ve elleriniz ile besleyebiliyorsunuz. Dikkat uzattiginiz yiyeceği geri çekme meyin derim ben. Sonrasında ege bölgesinde de bolca rastladığımız türden ormanlik alan içerisinde uzunca bir irmak ve küçük şelaleler olan yüzme molası vereceğimiz yere ulaşıyoruz. Orman nasi sessiz nası huzur verici bir ambians nasii nasii… irmagin gölgelik alaninda 20 dk yüzme molası ve ardından filler le dans için haraket. Klasik bir atv veya Jeep safari turu parkuru ayarinda thai ormanlari iceriainde fillere ile gezintiye başlıyoruz. En fazla sürücü hariç 2 kişinin de binebildigi bir duzenek var. Fakat hiç te görülen gibi olmuyor ciddi sıkı tutunmak gereken bir durum içerisin de buldum kendimi heleki yokuş aşağı inişlerde fotoğraf makinesi ile birlikte daha da zorlasiyor. Küçük ve eğitim li bir fil ile havuz içerisin de ayrica sulu kisa gezinti yapabiliyorsunuz ama burada sürücüsü uzrinde degil yanında eslik ediyor. Çok net bir sekilfe gozlemleyebiliyorsunuz ne dersler harfi harfine yapıyor filcikler. Sonraki durağımız ise rafting adini verdikleri duru bir su izerinde ortalama 6 metre uzunluğunda ki bambu ağaçların dan yapılmış olan sallar ile huzura gezinti. Ohh mis smile ifade simgesi Turda 3 adet farkli renk ve uzunlukta yılan görebilme şansımız da oldu. Sonrasında yemek yenildi bla bla blaa… ve bambu bardaklarda Nescafe. Son durağımız olan mini hayvanat bahçesine yolculuk başlar… Ultra mini bir hayvanat bahçesi fakat ilginç olan ormanlık alan etrafında Herhangi bir cit veya tel olmamasıydi. En son olarakta rüyaları süsleyecek kadar güzel bir Salıncak görmüş olmaktı. Yarın phi phi adası dalış turu. Su anda saat 03:30 iyi geceler smile ifade simgesi

5 gün.
Sabah saat 07:30 da dalış teknesi için 40 dakika yolculuk ve tekneye varış. En önemli ve guzeli phi phi adası idi. Çok güzel kareler yakaladığı mı düşünüyorum bakicaz artık. Ve otele geri dönüş. Turistler içerisinde millet dağılımında Avusturya önde gidiyor diyebilirim. Diğer çekik gözlülelerin hepsi benim için “Tatar ramazan” ilgili karikatürü bilenler anlayabilecektir. Ve bilen paylaşım yapsın lütfen. Diğer : ülke kendi dilleri olan Thai dilini kullanmakta ve bununile birlikte neredeyse tüm çalışanlar ingilizce biliyor ama ne ingilizce üst düzey bir aksan ve hızlı ama bazi harflerde uzatma var. Hani filmlerde Uzakdoğu konuşmaları nı hatirla heh iste o misal gibi. Binek arac olarak Toyota Mazda Mitsubishi % 80 oluşturuyor diyebilirim. Market olarak 80 ve önce doğumlular hatirlayacaktir Eleven 7 markası burada heryerde.
En meshur caddesi olan Bangla Road bir nevi istanbul istiklal caddesi ama gündüz az gece çok olarak size istanbul otogar havası verecektir. Bir şeyler satmak isteyenler mekanlarını tanıtmaya calisanlar bedava giris bilet/bilekligi vermek isteyenler bla bla. Ama bizdeki kadar israrci degiller “Hayir” manasinda teşekkür ederseniz ısrarcı olmuyorlar. Mümkün olduğu kadar marketlerden alışveriş yaparsaniz çok daha iyi fiyat elde edersiniz. Turistik bir yer olmasi bakımından kime ne tutturabilirlerse.
Akşam yemeği için Pakistan sofrası deneyelim dedik allahta bizi kahretmesin. ……………………………………………. hic bişi demiyorum. Yarın dalış teknesi ile similan adasına gidiyoruz. Saat 01:26
Iyi geceler.

6. Gün
Uyku biraazz uykuu uuu bütün isteğim buydu.. badRoom badRoom
Sabah 06:30 da araçlar ile similan adası için ortalama 2 saat süren bir zorlu yolculuk sonrasi çift Yamaha v6 200 motorlu 25 kişi kapasiteli surat motoru ile adaya ulaşım. Similan milli bir park olduğu için giriş kişi başı 400 baht alınıyor. Ama ada inanılmaz muhteşem super allah im oneydi oyle o kadar yer gördüm ama bu bambaşka
Çektiğim resimlere bakmadim bile 20 cm derinlikte belgeselleri aratmayacak balıklar. Akşam mac için hazırız burada saat 04:00 civarlarinda izleyebileceğiz sanirim ama olsun.
Su anda saat 00:42.
Hangimiz düşmedik kara sevdaya hangimizzz sevmedik cilginlar gibi…. Demba Ba demba baaaa….

7 Gün
Sabah saat 07:45 phi phi adasina yolculuk için surat teknesine gidis ve 7 noktadan oluşan tur baslangıcı.
Tek tek tüm noktalardan bahsetmeyecegim fakat Türkiye de Scuba ve dalış yapıldığı zaman görebileceğiniz guzellikte , farklılıkta balıklari 1 metre derinde elleriniz ile besleyebiliyorsunuz, snorker ile eşsiz su alti canlılığıni gozlemleye biliyorsunuz.
Bazı yolcular bizlerin bakmaya dahi kiyamadigi eşsiz guzellikteki bu adalara sigara izmarit atiyor ve tekne görevlileri hiç bir şey demiyor. Biz mi neden bişi demedik ” içeride tuvalet var 20 baht ama denizde bedava” diyecek görüşe sahip olduklari için.
Beşiktaş galibiyetle çılgına döndügumuz gecenin sabahinda hiç uyumadan katıldığımiz bir turu daha bitirdik. Şimdi kara kara mc donalds dışında bisiler denesek mi ( ki hic hic cesaretim yok ) yada yine kahvaltı mi etsek… ?

8. Gün
Bugünü alışverişe ayirdik. Cok uygun fiyata tam kalitesini bilemiyorum fakat orjinal inci alabilirsiniz.
Diğer hediyelik eşyalar ise ortalama Türkiye fiyatlarında ama bambu agacindan ve Thailand a özgü olmasi ayrıcalığı ile tezgaglarda. Kapali carsi ve arka sokaklar genel hediyelik eşyalar için fakat inci ve değerli hediyeler için avmleri ziyaret etmelisiniz…
Saat 21:35
Ve bu akşam da yemeği şansa bırak miyoruz… ayni tas ayni hamam… Yemek yemeyi coook özledimmmm… açım ulan aç…

SON gün
Saat 11 gibi kahvaltı yapıp son bir şehir gezintisi ve başladığımız yerde tura son verip otele dönüyoruz. Burada trafik İngiliz veya daha yakın bir örnek ile Kıbrıs’taki gibi soldan akıyor. Hız sınırlaması yok ama genel olarak yaya ve sayısı hiçte azımsanmayacak kadar çok olan motorlara saygılılar. Phuket havaalanı transfer ortalama 50 dk sürmekte kişi başı 180 baht ( unutanlar için 100 baht 7,4 TL )
Havaalanında chekin için sıraya girdiğimiz sırada yaşlı bir cifti bir anda arkamıza kaynak yaptığını gördük arkamızdan konu ile ilgili bir tepkide gelmeyince bizde ” bitti mi yani gidiyor muyuz ” gibi geyik lere devam ettik ve chekin işleminden sonra son pasaport kuyruğu için iyi bir zamanlama ve yer yakaladık ve beklemeye koyulduk kimi görsek beğenirsiniz ya da kimi beğenirsiniz biz beğenelim kakalak koca Stefan ve hain karısı Barbara ( bu ISIMLER tamamen hayal ürünüdür. ) o anda ciddi bir uzunlukta olan sıranın tee en arkasına gidişlerini büyük bir keyif ile izleyip önümüze döndük ama ara ara istemsiz olarak Barbara yi kesiyordum… nası sinsi sinsi bakip one geçme planlari yapıyor ama elden bişi gelmiyor ve kendi kuyruğu etrafında dolanıp duruyor… derken anaam sen o hain Barbara o kakalak adamla en one doğru ilerle ve görevli ile konuşup oralarda tavuk misali eseleye esleye yer ac kendine ve içimdeki / içimizdeki tüm sinir ve bu duruma izin vermeyen organlar ile karşı atağa geçip görevliye durumu anlatip yasli çifti geldikleri yere göndermenin haklı gururunu yaşadık. Hikaye burada bitti gibi sanarken asil yeni basliyormusta haberimiz yokmuş
Biz bu Barbara ve Stefani olduğu yere göndermenin keyfini birazda dönüş yolculuğunun üzüntüsü ile abartıp az da olsa küfürlü konuştuk ( tamam abartmışta olabiliriz) ama önümüzdeki bayandan Türkçe bir söylem hiç beklemiyorduk… yahu Türk bir bayan olduğundan ve bide akademisyen olduğunun dan habersizdik… Rezillik diz boyu insan bu durumda kalıp utanınca garip şekilde birde gülme krizine de tutuluyormuş. Neyse ki kendisi de 36 saatir uçuş ve benzeri durumlarla uğraşır durumda olduğundan devreler hafif yanmış durumdaydı ve tüm özürlerimize cevaben ” bu kadar sinir stres arasında iyi geldi sorun yok arkadaşlar ” diyerek az da olsa gevşememize sebep oldu.
Singapore havaalanın da Terminal ve uçuş kapısı için 2 travmaya daha biniyor ve beklemeye başlıyoruz. Çook büyük burası arkadaşlar bildiiniz gibi diil
Ve İstanbul…. Saat 10:00 gibi eve ulaşabildim… gece saat 02:40 sularında uyudum sanırım ama bütün gün bir garip bir acayiptim…
-Genel olarak kokulara duyarlı isen, yemek konusunda benim gibi titiz isen. Uzakdoğuya gitme…
– Evlerde mutfak diye bir şey yok. zati evde yemek pişirmek gibi bir adet te yok. Şehir 7/24 canlı olduğu için evdeki de herkes çalıştığından dışarıda ne bulurlarsa yiyorlar….
– Bir daha gider misin diye sorarsanız… emin değilim… smile ifade simgesi

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.